Өмнө нь тус бэвсайтад сургуулийн өмнөх боловсролын чанарт нөлөөлдөг хүчин зүйлс болон байгууллага өөрийн үнэлгээг хэрхэн гүйцэтгэх талаар нийтэлсэн байгаа. Энэ удаа чанарын үнэлгээ буюу хөндлөнгийн үнэлгээ (манайхан “үр дүнгийн үнэлгээ” гэдэг) хэрхэн явагдахыг авч үзье.

Хүүхэд ирээдүйн иргэн болж төлөвшихөд гэр бүлийн орчноос гадна сургуулийн өмнөх боловсрол маш чухал билээ.

Хүүхдийн суралцахуйн үр дүнгийн үнэлгээ нь багшийн явуулж буй бүхий л сурган хүмүүжүүлэх үйл ажиллагааны явцад хүүхэд олж авсан мэдлэг, чадвар, дадал, зуршил,  харилцааны дэг жаягаа амьдрал, үйл ажиллагаандаа хэрэглэсний үндсэн дээр тэдний зан үйлд ямар өөрчлөлт гарч байгаад чиглэнэ.

Дорнод аймгийн Хэрлэн сумын 9 дүгээр цэцэрлэгийн хамт олны хүүхэд хамгааллын чиглэлээр зохион байгуулж буй сайн туршлагатай танилцана уу.

Энэ хичээлийн жилд зориулан “Бидний хүүхэд шинэ зуунд” номоо хоёр дахь удаагаа хэвлүүлэн багш Танд өргөн барьж байна.

Гараа угаах үгэн наадам

Орхон аймгийн цэцэрлэгийн багш С.Эрдэнэцэцэгийн хүүхдүүдийг гар угаахад нь хэлүүлж, хэрэглэж болох үгэн наадмыг танилцуулж байна. Бага насныхан аливаа үйл хөдөлгөөн хийгээд түүнийгээ үгээр илэрхийлбэл амархан тогтоодог. 

Танай сар шинийн баярын ширээнээ

Сар шинэ болох гэж байгаатай холбогдуулан Та манай вэбсайтад өмнө нь тавигдсан “Цагаан сарын тоглоом наадам”-аар хүүхдүүдтэйгээ наадаарай. Энэ удаа Танай гэр бүлийн баярын ширээнд өнгө нэмэх зарим зууш, жимсийг хүүхдэд хэрхэн сонирхолтойгоор засах зарим санааг нийтэллээ.  

 

Төсөлд суурилсан суралцахуйн үндсэн 6 зарчим (үргэлжлэл)

Хүүхэд төвт, тэдний сонирхон судлах эрмэлзлийг өдөөдөг, амьдралд ойр, бусадтай хамтран ажил үйл гүйцэтгэхэд дадлагажуулдаг чухал арга бол төсөлд суурилсан суралцахуй билээ. Төсөлд суурилсан суралцауйн явц, үр дүнг тодорхойлдог гол зарчмуудын үргэлжлэлтэй танилцана уу.

 

Төсөлд суурилсан суралцахуйн үндсэн 6 зарчим

Төсөлд суурилсан суралцахуй нь хүүхэд төвт сургалтын нэгэн чухал арга. Төсөлд суурилсан суралцауйн явц, үр дүнг тодорхойлдог гол зарчмуудыг үндэслэлтэй, ойлгомжтойгоор тодорхойлсон Ражеев Ранжин (2024)-ийн бүтээлийг орчуулан цувралаар хүргэж байна.

Цэцэрлэг дэх хүүхэд төвт орчин

Орчин бол гуравдагч багш гэдэг. Ангийн дотоод орчин аль болох зааглагдсан хэсгүүдтэй байвал хүүхдэд чөлөөтэйгээр тоглох, ажил үйл гүйцэтгэх,  анхаарлаа төвлөрүүлэх боломж олгодог. Багш нар хүүхэд төвт үйл ажиллагаа явуулахад ангийнхаа дотоод орчныг хэрхэн бүрдүүлж, зохион байгуулахтай холбогдох зарим зургийг нийтэллээ.

 

Хуудаснууд