Хүүхэд дугуй, дөрвөлжин, гурвалжин дүрс, савх, хавчаар, эвлүүлж угсардаг тоглоом, байгалийн материал зэрэг гарын доорх материал ашиглан өнгө, хэлбэр дүрс, тоо, хэмжээгээр нь оноож  ижилсүүлэн тоглох зарим жишээг харууллаа.

Хүү минь 4 настай, цэцэрлэгийн ахлах бүлэгт байж билээ. Одоо хүү маань сургуулийн сурагч, дүү дагуулсан том “агаа” болсон.

Монголын хичээлийн судалгааны нийгэмлэг (МХСН) болон Багшийн мэргэжил дээшлүүлэх институтээс жил бүр зохион байгуулдаг “Хүүхдийн хөгжлийг дэмжсэн багшлах арга зүй” сэдэвт 6 дахь удаагийн онол, практикын бага хурал 2018 оны 11 дүгээр сарын 16,17-ны өдрүүдэд боллоо.

Манай ангийн хүүхдүүд их бүтээлч. Баримлын шавар (жампенклей баримал)-аар олон амьтан, хүүхэлдэй, дүрс, эд зүйлс бүтээж толоомдоо хэрэглэдэг. Заримыг нь би сургалтын хэрэглэгдэхүүн, тараах материал болгоод ашиглачихдаг тохиолдол ч бий.

Сэтгэл судлалын үндэсний төвийн сэтгэл судлаач Б.Энхлэн Монголын үндэсний телевизид өгсөн ярилцлагадаа тус төвөөс хийсэн судалгаагаанаас үзэхэд “Монголын хүүхдүүд бусад улс орны хүүхдүүдийг бодвол юмс, үзэгдлийн учир шалтгааныг тайлбарлан ярихдаа дутмаг” байсныг дурдаж байсан.

Бид хэрэгжилт дээрээ алдсаар ирсэн

СӨБ-ын сургалтын үндэсний стандарт, хөтөлбөрүүд нийгмийн өөрчлөлт, шинжлэх ухааны ололт нээлт, өөрийн орны онцлог, бусдын сайн туршлага дээр тулгуурлан сайжирч, боловсронгуй болсоор байна. Тэдгээрийн алдаа, оноо, сургамж юу байв гэдгийг товч авч үзье. 

Манаач багш

Дорноговь аймгийн Сайншанд сумын хүүхдийн есдүгээр цэцэрлэгийн манаач Д.Түмэнбаяр гэх тавиад насны эрийг хүүхдүүд “Манаач багш”аа гэж дуудах. Олон хүүхэд үймэлдэж зарим нь уйлж, эжий аавыгаа даган гүйлдэх агшинд “Түмээ ахаа” гэж багшийн сандрах зуур шуртхийн ирээд “Усанд оруулья, тоглоом тоглоё, дуулъя, хуурдъя” гээд заримыг нь тэврээд одно.

Хүүхдийн тухай гайхалтай ишлэлүүд

Хүүхдийн байгаа газар үргэлжид инээд хөөр цалгиж, аз жаргал бялхаж байдаг. Тэдний ирээдүйн амьдрал, хандлага төлөвшил томчууд биднээс, энэ нийгмээс хамаардаг гэдгийг бид алхам тутамдаа санах ёстой.

Эцэг эхтэй хийх ярилцлагыг үр дүнтэй явуулах 10 алхам

Ярилцлага нь бие биеэсээ зай барихад хүргэхгүй, ярилцлагын дараа аль аль нь сэтгэл ханамжтай үлдэх, цаашдаа тухайн хүүхдийн хөгжил төлөвшилд эерэгээр нөлөөлөх үр дагавартай байх нь чухал.  Багш нартаа эцэг эхтэй хийх ярилцлагыг үр дүнтэй явуулах 10 алхам [1]-ыг орчуулан хүргэж байна.  

Бидний бүтээсэн “Моносхон” номын сан

УБТЗ-ын Хүүхдийн секторын харьяа Зүүнхараа дахь “Моносхон” цэцэрлэгийн  хамт олон бид хүүхдийг номонд дуртай болгох, тэдэнд  хүссэн үедээ номтой танилцаж, ном хэрэглэх,  сонсож, ойлгосноо бусдад ярих боломж олгохоор хүүхдийн номын сан байгууллаа.

Хуудаснууд